onsdag 13 juli 2011

Sommarsockor

På sommaren kanske inte stickningen locka
men om du ändå ett projekt fram vill plocka
är det bra om trådarna inte är så tjocka
får jag föreslå - en spetssocka?

Jag har stickat två modeller av spetssockor nu i sommar:


De här vita spetssockorna är stickade i Sandnes garn Lanett, enligt det här mönstret från drops.


Också de här sockorna är stickade i Sandnes garn Lanett enligt ett mönster från drops, men i gult.


--- Tillagt 20:48 ---------------------------

Jag googlade lite, och upptäckte att jag inte är unik med rubriken "Sommarsockor"!

Kolla in sommarsockor (2011) hos:








...säkert finns det flera än....

Kul! Många olika sommarsockor! :D

6 kommentarer:

Kerstin sa...

tackar tackar, hann vänta på detta inlägg redan då jag sett de fina sockorna i verkligheten. Här ska plockas fram strumpstickor och garnrester, föreg. projekt nästan klart så...

tilda sa...

Hejsan! Det var roligt att hitta in till dig och tack för att du linkade till min blogg.Jag blev först lite förvånad att så många mitt i allt var och se på mina sockor:)Dina är nog absolut vackrast. Det övre mönstret måste nog testas nån gång!H.Tilda

Tina sa...

Tack för tipset på trevliga bloggar! Tittade även in på Dropsmönster och ska lägga spetsmönstret "bakom örat".

Niina sa...

Kauniita sukkia, nuo ylemmät on erityisen kauniit.

Ing-Marie sa...

Tack för upplägget av länken till Ett par socker :-)

Linda sa...

@ Kerstin (alias mamma): Kul! Kanske vi får fota när vi har likadana strumpor på! :)

@ Tilda & Ing-Marie: Tack och var så god! :) Så trevligt att inspireras av andra trevliga bloggar!

@ Tina: Det var så lite... :) Och visst är det ett trevligt spetsmönster! ...har stickat nåt mycket liknande, nånstans.....

@ Niina: Kiitos! :)