fredag 7 juni 2013

Gardiner och dynor!


Vad kul att äntligen få inreda på allvar! Köksgardinerna såg ni ju i föregående inlägg, följande på tur var vardagsrummet! Gardinerna där var något enklare, då jag köpt en färdig spetskappa, och bara behövde fålla sidorna! Men ibland är ju livet lätt! Supernöjd blev jag iaf!

På bilden ser ni dessutom den senaste dynan jag gjort; jag virkade blomrutor ur Edie Eckmans "Villiä virkkausta" ( ruta nr 114 - ni får ursäkta jag inte länkar så mycket medan jag bloggar från min platta), och virkade en kant runt ur "virkkaa ja viimestele", också det Edie Eckman. Även den tycker jag blev skitsnygg och sätter en liten guldkant på tillvaron. 

***tillägg 9.6.2013 från dator med internet***
Ville visa en bättre bild på dynan :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Linda, råkar du ha boken "Villiä virkkausta" ? Kan du i så fall låna den, eller berätta var den kan köpas?
h, Lenitha