fredag 17 februari 2017

Pappas pojke

Nu har jag gjort det igen.

Ni minns att far i huset fick en halv väst till födelsedagen? Om inte, se HÄR. Nio månader senare var västen klar, se HÄR. Planen var förstås att sonen skulle få sin matchande tröja (inte exakt lika, men samma garner, samma färger, samma argyle-mönster) till sin födelsedag... Meeen, vad kunde vara bättre än att han också får sin tröja lite sent? Klart han vill vara som pappa? 

Härmed lovar jag, att eftersom Filip är mindre så ska hans tröja blir max 9 veckor sen, inte 9 månader som pappas - 9 dagar känns inte heller omöjligt. Flerfärgsstickningen är klar, och så gott som hela bakstycket. Det är ju 1-års storlek jag stickar, så klart.

Just idag har vi faktiskt en 1-åring här i huset! Och han är en riktig goding! Vilken tur vi hade som fick en så fin o söt o snäll o glad pojke! Han tränar på att gå och har blivit så pysslig av sig, kan plocka klossar in och ut ur korgen t.ex...

PS! Var inte oroliga! Han fick förstås en annan 1-års present! Den passade till kakans tema, men det kan jag inte visa än - kakan är i ugnen. Vi sprider på firandet.

BONUSBILD!

I brist på foton på födelsedagsbarnet ska jag visa att jag inte skojar: Filip är pappas pojke! Det här är fotat när Filip är ca halvår. Och ja, det andra fotot är för över 30 år sedan. :p

2 kommentarer:

Kerstin sa...

fadern betydligt allvarligare än sonen.... på dehär bilderna i alla fall

Linda sa...

Ja min son är ju en liten solstråle! ;) Jag var inte med för 30+ år sedan, men jag har nog förstått att fadern också var ett glatt barn, iofs. Båda är de ju dock funderare också ibland...